informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Na stronie znajdziesz najświeższe komunikaty dotyczące Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Dane do logowania w SODiR

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych informuje, iż w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa systemów informatycznych w PFRON, usunięto funkcję „autouzupełniania”  pola login i hasło w oknie logowania do Systemu Obsługi Dofinansowań i Refundacji On-line.

W związku z powyższym użytkownik SODiR, który dotychczas korzystał z tej funkcji obecnie zobowiązany jest za każdym razem do wprowadzenia właściwych danych w polu login i hasło.  Login (dziewięciocyfrowa liczba) jest to unikalny numer Beneficjenta w systemie, który został przekazany (wraz z jednorazowym hasłem) wnioskodawcy lub jego pełnomocnikowi pisemnie w związku z wybraniem elektronicznego sposobu wymiany danych z PFRON. Hasło natomiast jest ustalane indywidualnie przez użytkownika systemu po pierwszorazowym zalogowaniu się do SODiR.

Mając na uwadze powyższe - w przypadku braku możliwości zalogowania się do SODiR z uwagi na trudności w ustaleniu aktualnego hasła i loginu - należy przesłać do Funduszu prośbę o ponowne udostępnienie danych umożliwiających zalogowanie się do Systemu Obsługi Dofinansowań i Refundacji (SODiR). Prośba o nadanie nowego hasła i loginu powinna zawierać  następujące dane:

  • Imię i nazwisko/ Pełna nazwa Beneficjenta
  • Adres
  • NIP REGON
  • Nr PFRON
  • login do logowania się w SODIR, otrzymany od PFRON (o ile jest znany).

Dodatkowo ww. prośba powinna być podpisana przez wnioskodawcę bądź osobę upoważnioną, dla której wnioskodawca przedłożył w Funduszu stosowne pełnomocnictwo.

Prośbę o nadanie nowych danych do logowania zawierającą wyżej wskazane informacje należy przesłać w formie maila na adres: sod@pfron.org.pl lub w formie tradycyjnego pisma do właściwego terytorialnie oddziału PFRON. Odpowiedź na poprawnie sformułowaną prośbę Fundusz prześle pisemnie za pośrednictwem poczty.

W sytuacji, gdy zbliża się termin do złożenia kolejnego wniosku Wn-D/Wn-U-G/Wn-U-A,  a wnioskodawca  nie otrzymał korespondencji z loginem i nowym hasłem jednorazowym, zobowiązany jest przesłać dokumenty w formie papierowej do właściwego terytorialnie oddziału PFRON celem zachowania terminu na złożenie wniosków.

Data publikacji: 2018-12-14
Autor: Departament ds. Rynku Pracy